Komentarz za komentarz

Mirek Szmajda

Kiedy masz nowe konto na Allegro bardzo zależy Ci na każdym jednym komentarzu. Chcesz jak najszybciej zbudować jakąś wiarygodność. Robisz więc zakupy i czekasz na komentarze.

Jednak komentarze jakoś nie pojawiają się. Pamiętaj, większość sprzedawców wystawia komentarz dopiero po tym, jak klient wystawi im pierwszy swój komentarz.


Dzięki temu sprzedawca jest pewien, że transakcja jest sfinalizowana i klient jest z niej zadowolony. Kiedy już zaczniesz sprzedawać na Allegro, wystawianie komentarza w drugiej kolejności daje Ci możliwość kontrolowania zachowań klienta.

Dopóki klient nie wystawi komentarza nie wiesz czy przesyłka dotarła do klienta. Nie wiesz czy towar spełnił jego oczekiwania. Cały czas musisz się liczyć z ewentualną reklamacją.

Kwestię komentarzy omówię jeszcze szerzej później, kiedy już zacznę sprzedawać.

W tym tygodniu dokonałem kilka pierwszych zakupów na Allegro. Pierwsze przesyłki już do mnie dotarły. Jednak żadnych punktów za komentarze dotąd nie otrzymałem. Sprzedawcy czekają bowiem na to, aż ja najpierw wystawię komentarze pierwszy.

Zobacz w jaki sposób wystawić komentarz sprzedawcy.

dodajdo.com Poleć tę relację innym...

Komentarze (5) do “Komentarz za komentarz”  

  1. 1 Krzysiek

    Witam.
    Na allegro.pl przyjęło się, tak jak Pan wyżej napisał, że to klient zawsze pierwszy wystawia komentarz.
    Ja osobiście się z tym nie zgadzam…przynajmniej nie do końca. Zakup towaru na allegro, poprzez opcję „kup teraz”, bądź wygraną licytację wiąże się z zawarciem dwustronnej umowy (pomiędzy sprzedawcą i kupującym).
    Obowiązkiem kupującego jest uregulowanie w odpowiednim czasie zobowiązań formalnych wobec sprzedawcy, mających formę finansową, dzięki czemu sprzedawca odnosi zysk.
    Obowiązkiem sprzedawcy w zamian, jest dostarczenie danego dobra lub usługi.
    Najczęściej jest tak, że to konsument poprzez wpłatę na konto pierwszy reguluje swoje zobowiązanie. Osobiście uważam, że już wtedy powinien on otrzymać odpowiedni komentarz. Myślę, że jeżeli towar okaże się dobrej jakości (należy tutaj uwzględnić, że szybkość wysyłki też ma znaczenie, w razie problemów z firmą pocztową szybkość reakcji i umiejętność rozwiązania ich) to sprzedawca odwdzięczy się mu tym samym.
    Chciałbym jeszcze zauważyć, że wystawienie przez sprzedającego komentarza zaraz po otrzymaniu pieniążków, przynajmniej według mnie bardzo dobrze o nim świadczy.

    Pamiętam, jak kiedyś zakupiłem pewien produkt na Allegro. Jakież było moje zdziwienie, gdy po wysłaniu pieniążków na konto dostałem „pozytywna”. Napisałem wtedy do sprzedającego, czy aby przypadkowo się nie pomylił.
    Otrzymałem odpowiedź, że nie. Po porostu on pierwszy wystawia komentarz, ponieważ jest pewny jakości świadczonych przez siebie usług i nie obawia się negatywnych komentarzy. Opinii o sprzedawcy, jaką wyrobiłem sobie po tej odpowiedzi, chyba nie muszę pisać…(Rzeczywiście towar był ok:)

    Myślę, że dodanie do aukcji informacji typu: „Po otrzymaniu pieniążków pierwsi wystawiamy komentarz, nie boimy się jakości naszych usług itp…” bardzo zwiększy wiarogodność firmy.

    Na koniec dodam tylko, że sprzedający wystawiając pierwszy opinie, ryzykuje tylko komentarz, a zyskać może naprawdę sporo.

    Pozdrawiam Krzysiek, 17 lat.

  2. 2 grzegorz

    Ja bym to ujął nieco inaczej. Sprzedawca czeka na komentarz klienta, aby w razie czego… jeśli towar się klientowi nie spodoba, jeśli poczuje się oszukany i wystawi komentarz negatywny, wówczas ma możliwość odwetu. I jak zatem zaufać takiemu sprzedawcy?? Wiadomo, że jak juz ktoś taki dostanie negatyw, to potem również wystawi negatyw… a mając możliwośc wypowiedzenia się jako ostatni napisze taki tekst, żeby zwalić wine na kupującego (nikt przecież nie mówi, że w komentarzach musi być ujęta prawda).
    Ja jako sprzedający stosuję sie do zasady, że jak ktoś zapłaci, to ze swojej strony zrobil juz wszystko, więc komentarz moge mu wystawić. A więc wystawiam komentarze jako pierwszy. Jak klient towar otrzyma i będzie zadowolony, wówczas tez komentarz wystawi pozytywny. Jak mu sie nie spodoba, to wystawi negatywny… a wiedząc, ze mu juz nie wystawie negatywnego, jesli mu wczesniej wystawilem pozytywny… bez obaw ma możliwośc napisania tego co tylko zechce. Myślę, ze taka forma powinna świadczyć o mojej solidności i podnieść nieco zaufanie do mnie jako sprzedającego.
    Inaczej jest nieco gdy wysyłam przesyłki za pobraniem. Ponieważ wówczas towar do klienta dochodzi wcześniej niż jego zapłata do mnie, komentarz wystawiam od razu po otrzymaniu zapłaty (czasem jednak klient juz wcześniej zdąży mi komentarz wystawić), a więc jeśli przesyłka jest za pobraniem, to zdarza się ze komentarz wystawiam jako drugi… w znakomitej większości jednak robie to jako pierwszy.

  3. 3 Piotr Maciejewski

    Sprzedawać na Allegro bez komentarzy, to tak jak postawić sklep w szczerym polu. Prawie nikt nie będzie zainteresowany zakupami w takim sklepie. Moje doświadczenia są takie, że czasem też kupujący nawala i należy mu się negatywny komentarz. Jednak raz się już naciąłem i wiem, że to nie ma sensu, bo on się odwdzięcza tym samym, a po co nam negatywne komentarze. Teraz już wiem, że w takiej sytuacji należy skorzystać z formularza zwrotu prowizji i podać przyczynę, z powodu której nie doszło do transakcji. Ale pewnie jeszcze o tym napsizesz Mirku. :)
    Pozdrawiam!

  4. 4 Staszek

    Witam
    Już na samym wstępie, przeczytałem informacje niekoniecznie pokrywające się z prawdą. Jestem też sprzedającym i swoją przygodę z Allegro, rozpocząłem od sprzedawania. To nie komentarze decydują o możliwości otrzymania oferty, lecz to, czy przedmiot jest atrakcyjny, dla jak najszerszej grupy potencjalnych kupujących!

    Kolejność wystawiania komentarzy: pierwszy wystawia kupujący, a sprzedający drugi jest uzasadniona. W tej kwestii zgadzam się z autorem tej strony. Tak się składa, że „kuku” mogą sobie zrobić obie strony! Z tą różnicą, że kupujący ma tych możliwości znacznie więcej!!! Nie opiszę sposobów, gdyż nie zamierzam rozpowszechniać tego typu informacji.

    Możliwość wystawiania odwetowych komentarzy, również istnieje po obydwu stronach. Ponownie przyznaję rację autorowi strony, który poleca czytać treść komentarzy negatywnych i neutralnych oraz odpowiedzi na nie! To bardzo cenna podpowiedź.

  5. 5 Krzysztof

    Witam. Na Allegro jestem częściej kupującym, i przyznam, że czasem mam ochotę wystawić negatywny komentarz za towar, który nabyłem, ale nie robię tego , ponieważ nie chcę otrzymać „negatywa” w odwecie. Być może celowe byłoby rozgraniczenie komentarzy za transakcje z przyjęciem reguły, że sprzedający wystawia je jako pierwszy, oraz komentarzy za jakość towaru i obsługę klienta w zakresie ewentualnych reklamacji i roszczeń z tytułu gwarancji. Czytając komentarze mógłbym mieć więcej niż obecnie informacji na temat sprzedawanego towaru. Komentarze na temat sprzedawcy byłyby wystawiane zaraz po odbiorze towaru, a komentarze za jakość- po pewnym czasie od zakupu.

  6. 6 Kinia

    Witam,
    osobiście uważam że wystawianie sobie wzajemnych komentarzy powinno być na tego typu serwisach obowiązkiem.
    Ja jako „świeża” allegrowiczka mam około 40 przeprowadzonych sprawnie transakcji (zarówno kupna jaki sprzedaży), niestety nie doczekałam się przynajmniej 10 komentarzy-pomimo tego iż wystawiam je wszystkim.
    Obowiązek wystawiania komentarzy zrewolucjonizowałby takie „praktyki”.
    Pozdrawiam!

  7. 7 Kuapouchy

    Ktoś już wyżej wcześniej o tym napisał, ale…
    Żeby nie był to samotny głos na puszczy też się dołączę.
    Nie jest ważne kto kogo może usadzić negatywem (choćby i za pozytywa). Tu nie chodzi o wet za wet.
    Uważam, że to sprzedający powinien wystawić pierwszy swój komentarz. Dlaczego?
    Otóż… Kupujący i Sprzedający zawierają umowę poprzez aukcję. Kupujący musi dokonać odpowiedniej wpłaty, w odpowiednim czasie, podać swoje dane, i ewentualnie jeszcze wybrać kolor, rozmiar, etc zakupionego towaru. Gdy poda wszelkie potrzebne informacje i zapłaci sprzedającemu tu jego rola jako klienta kończy się w pewnym sensie. On dotrzymał swojej strony umowy. (mam tu oczywiście na myśli przypadki, w których nie ma ociągania się z wpłatą, prób obniżenia wylicytowanej kwoty ex post, itp.)
    W tym właśnie momencie Sprzedający powinien wystawić komentarz oceniający zachowanie klienta. Czy zapłacił na czas, czy podał wszystkie informacje zgodnie z życzeniem sprzedawcy, i czy dopełnił wszelkich wymagań.
    Teraz zaczyna się „praca” (Już po otrzymaniu pieniędzy od kupującego!) Sprzedawcy. Weryfikuje dane otrzymane od klienta (kolory, rozmiary, księgowanie pieniędzy na koncie, itp.), szykuje towar, wysyła. Gdy paczka dociera do klienta, klient sprawdza jego zgodność z aukcjąi informacjami otrzymanymi od Sprzedawcy i et voila- wystawia komentarz zwrotny.
    To działa jak w sklepie. Klient wchodzi, a sprzedawca jako pierwszy mówi „dzień dobry w czym mogę pomóc?”, a po otrzymaniu kasy „dziękuję, zapraszam ponownie”.
    Proste, a jednak takie trudne.
    Sprzedawcy, nie ma co ukrywać, asekurują się- „ty mi dasz negatywa, to pamiętaj, też dostaniesz” (choć zdarza się inaczej- to uogólnienie). Aczkolwiek Sprzedający posługują się takim samym uogólnieniem bardzo żadko wystawiając komentarze jako pierwsi- to jak traktowanie każdego klienta przez pryzmat potencjalnego niezadowolonego „czepiaka”.
    Wykręcanie się „potencjalną reklamacją”? I dawaj abarot- klient wypełnił swoje zobowiązania! Zapłacił. To tak jakby sklepy na wszelki wypadek dawały paragon dopiero po tym jak klient sobie chwilkę towar poużywa w domu- na wypadek reklamacji.

    Blog ciekawy, pomysł fajny, zwłaszcza dla początkujących. Tylko niektóre informacje tendencyjne.

  8. 8 Mirek Szmajda

    Z tego co piszecie wynika, że wystawienie komentarza przez sprzedającego w pierwszej kolejności może wykrzystać jako swoją przewagę konkurencyjną. Jest to faktycznie przejęcie przez sprzedającego ryzyka na siebie, że otrzyma negatywny komentarz od klienta, któremu coś się nie spodoba i zamiast składać reklamację wystawi negatyw. Mi się już zdarzyło, że mimo, że dawałem nawet gwarancję zwrotu pieniędzy za produkt, z którego klient będzie niezadowolony, to i tak klienci wystawiali neutralny komentarz zamiast z tego zwrotu skorzystać.

    Uważam, że sprzedający ponosi większe ryzyko w przypadku negatywnych komentarzy. Komentarze jakie otrzymuje klient nie są tak istotne dla sprzedających, jak komentarze otrzymane przez sprzedawcę dla klientów.

    Kinia, jeśli nie dostajesz komentarzy, to wyślij w tej sprawie wiadomość do tych z którymi przeprowadzasz transakcje. Ludzie często zapominają o tym, aby wystawić komentarz.

  9. 9 kuba

    Witajcie! z moich (krótkich) doświadczeń na allegro i z waszych komentarzy wynika jednoznacznie że wystawianie komentarza przez sprzedawce w drugiej kolejności to zwykła asekuracja i nie ma teoretycznych czy logicznych podstaw ale… z praktyki wynika że kupujących często nie stać na obiektywizm i mogą wystawić negatywa choćby za to że jednak cena wyda im się za wysoka po transakcji, poczta nawali, kolor nie jest dokładnie taki jak na zdjęciu lub ubzdura sobie inną cechę towaru o której wcale nie pisał sprzedający. W tym miejscu odsyłam czytelnika do artykułu na tym blogu „Komentuj to, do czego sprzedawca się zobowiązał”. Jednak nieuczciwość i głupota kupujących nie powinna odstraszać sprzedających od logiki.
    Takie wytłumaczenie autora blogu:

    „(…)wystawianie komentarza w drugiej kolejności daje Ci możliwość kontrolowania zachowań klienta.”

    jest moim zdaniem karygodne i dyskredytuje go jako obiektywnego i uczciwego komentatora:)
    Za to w pełni się zgadzam z moimi przedmówcami

    „(…)Gdy (kupujący) poda wszelkie potrzebne informacje i zapłaci sprzedającemu tu jego rola jako klienta kończy się…”

    Bo to prawda klient ma obowiązek zapłacić za przedmiot i tyle do komentowania. Jego późniesze zachowanie możemy skomentować np.: dopisując uwagi pod jego ewentualnym negatywem. Poza tym myśle że jeżeli sprzedający wystawia jako pierwszy komentarz to oznacza jak wcześniej zauważono jego pewność co do towaru jaki sprzedaje oraz dobrze nastraja kupującego przed wystawianiem komentarza.
    Wyjątkiem od tego powinna być jedynie transakcja „za pobraniem” wtedy szansę pierwszego komentarza ma kupujący i powinien z grzeczności z niej korzystać.

    Proszę komentujcie mój artykuł. Takie dyskusje i blogi są jak najbardziej potrzebne nam wszystkim. Pozdrawiam

  10. 10 Kinia

    Uważam że jest to świetny „chwyt” na klienta i zacznę wprowadzać takie praktyki na swoich aukcjach.. :)
    Co do upominania się o komentarze – monitowałam, niestety bezskutecznie dlatego jestem „za” obowiązkiem wystawiania komentarzy.
    Blog świetny, poproszę o więcej „sztuczek” :)

  11. 11 agila772

    Na temat komentarzy mogę powiedzieć jedno zgadzam się z Kinia.
    Sprawdziłam na moim koncie ja wystawiłam 7 stron a otrzymałam 6 :(
    Taką mam zapłatę za bycie porządnym klientem (raczej kupuję niż sprzedaję).
    Kasę wpłacam w ciągu jednego dnia od wygrania aukcji zazwyczaj od razu wchodzę na konto i wysyłam.
    Moim skromnym zdaniem komentarze powinny być obowiązkowe.

  12. 12 batman79 - Darek

    Witam serdecznie

    Jestem „chyba” początkującym sprzedawcą – dlatego „chyba” gdyż moje poczynania na Allegro są owocne i zadowalające mnie lecz nie nazwał bym tego profesjonalizmem i niesamowitymi osiągami. Wiadomo zawsze może być lepiej a patrząc na firmy, które mają po kilka tysięcy komentarzy to aż się marzy o takich obrotach (owszem czasem takie firmy mają „masówke” i sprzedawają drobne produkty w niesamowitych ilościach, że nie dziwi Nas taka ilość komentarzy) lecz nie o tym tutaj mowa gdyż temat poruszony jest inny.

    Komentarze – czytałem wszystkie tutaj wypowiedzi i jak najbardziej zgadzam się z każdą gdyż zarówno jedna jak i druga strona sprawy ma tutaj rację bytu. Ja ostatnimi czasy co nie co sprzedaję ale oczywiście i kupuję zatem jestem postawiony z jednej jak i z drugiej strony – mam na myśli wystawienie komentarza gdzie mam dylemat, taki jak jest powyżej opisany. Jako SPRZEDAJĄCY – było by miło Kupującemu gdybym wystawił pierwszy komentarz i tak jak wspomniano zwiększyło by to moje szanse i zaufanie u Kupujących (lecz czy ktoś z kolejnych kupujących sprawdza kto kiedy dostał komentarz, w jakiej kolejności, lub czy grono znajomych tego kupującego nagle zwali mi się na głowę chcąc u mnie kupować – nie sądzę, gdyż większość patrzy na komentarze i to przeważnie te negatywne). Jako Kupujący – jestem zarejestrowany od 2003 roku na tym portalu co spowodowało moje przyzwyczajenie i rutynę w wystawianiu jako pierwszy komentarza i nie przeszkadza mi to. Ma to swoje wady i zalety lecz zostały one już powyżej wypisane. Do czego zmierzam – osoby wypowiadające się w tym temacie są napewno w porządku będąc czy to Sprzedającym czy Kupującym i im(Wam) nie sprawia problemu odpowiednie dostosowanie się do komentarza czy też do danej osoby. W odpowiedni sposób zapytacie o towar, zadzwonicie, wyślecie maila z pytaniem, załatwicie sprawę z płatnością i etc… lecz zauważmy, że dzisiejsze czasy są takie, że nie wszyscy ludzie (użytkownicy Allegro) są tacy jak Wy. Ktoś wspomniał powyżej, o klientach którzy mimo dobrej transakcji, sprawnie przeprowadzonej zawsze wymyślą jakiś problem i „ALE” aby wypisać negatywa. Nie każdy następny kupujący zwraca uwagę jakiej treści jest negatyw i czy ma on podstawy lecz po prostu – JEST. Nie wszyscy zobaczą czy ten KTOŚ (Kupujący) jest długo użytkownikiem, jakie ma inne komentarze, co kupił, jakie ma podstawy by tak twierdzić, sami zauważą że negatyw jest nie uzasadniony (bo kolor był jaśniejszy lub jeszcze inny bzdet). Jest negatyw i tyle – to umniejszy wiarygodność. Są czasy gdzie dużo młodych ludzi kupuje którzy mają w głowie jakieś „fi bzi” i nie interesuje ich co napiszą i jakie to ma dalsze konsekwencje. Nie każdy jest kulturalny i odpowiednie kroki podejmuje aby dobrze sprawnie i w miłej atmosferze przeprowadzona była sprzedaż czy zakup.

    Owszem Sprzedający zostawia sobie większą bramkę możliwości i Kupujący jest spisany na Większe Zagrożenie lecz sądzę, że powinno tak być patrząc przez pewien pryzmat na ludzi.

    Nie wszyscy są oszustami i nie wszyscy chcą kogoś wykiwać lub napisać coś złego lecz musimy brać pod uwagę, że w drugą stronę jest tak samo. Ja jako Sprzedający nauczyłem się (przejechałem się na swoim zaufaniu do ludzi), że nie można ufać każdemu i traktować go jako super klienta gdyż jego charakter i osobowość nie jest Nam znana i choć na początku ktoś wydaje się być niesamowity i miły – okazuje się zupełnie inaczej.

    Nie mam negatywnych komentarzy lecz miałem już chwile gdzie sporo wysiłku mnie kosztowało wyprostowywanie jakiejś dwuznacznej sytuacji gdzie klient ubzdurał sobie coś i nie chciał popuścić a to było tylko jego „widzi mi się” !!! Sporo by tutaj można było pisać i zawsze każda ze stron będzie miała rację – ale OK po to ten temat jest aby wyciągać własne korzyści i przemyślenia.

    Pozdrawiam wszystkich
    Dariusz Szymecki

  13. 13 Andrzej

    Witam

    Na tego bloga trafiłem niedawno i nie wiem czy jeszcze ktoś to przeczyta co piszę :), ale co tam :).

    Ten temat podsunął mi pomysł, o którym coś tam pomyślałem, ale nie zwróciłem na to zbytniej uwagi, czyli o wystawieniu klientom, którzy dawno już kupili, napisałem maila z prośbą o komentarz i nie dostałem odzewu. Wszystkie za i przeciw zaważyły na mojej decyzji o „wyciągnięciu do nich dłoni” i wystawieniu im pozytywnych, pochwalnych komentarzy. Swoją część w takim razie wypełniłem i czekam na ich odpowiedź.

    Przy okazji zauważyłem inną zaletę tego rozwiązania. Mianowicie dzięki temu jest pewien temat „z głowy”. Zadanie wypełnione, nie trzeba o nim myśleć i można iść dalej. Dodatkowo jeśli ktoś po takim pozytywnym komentarzu nadal wystawi negatywa, to i pewnie wystawiłby bez tego. Przecież świadczy to w takim razie już tylko o nim… (chociaż oczywiste jest, że są ludzie, którzy nie myślą perspektywicznie i mogą tego nie zauważyć).

    Pozdrawiam
    Andrzej Wojtyniak :)

  14. 14 witekprytek

    Niedawno kupiłem zestaw słuchawkowy na allegro. Przesyłka przyszła z opóźnieniem – sprzedawca tłumaczył się, że nie miała towaru, bo słuchawki były uszkodzone dlatego wysłał później, a na stronie o mnie zastrzega sobie, że może wysyłać nie tak jak pisze w aukcji po 48h tylko do 14 dni. Absurd, bo regulamin zakłada, że nie wolno sprzedawać przedmiotów, których się nie posiada. Podobne wysyłali maila z info, który nigdy do mnie nie dotarł (o opóźnieniu dowiedziałem się, kiedy udało mi się dodzwonić do „sklepu). Dodatkowo w opisie podano informacje wprowadzające kupującego w błąd.
    Wystawiłem neutralny komentarz. Za kilka dni zadzwoniła do mnie Panienka, z pretensjami, że nie mam prawa wystawiać neutrala, bo to wina allegro, że mail nie dotarł, ona nawet nie ma konta pocztowego, i że mogli wysłać z opóźnieniem, bo tak sobie napisali na stronie o mnie (w takim miejscu i taką czcionką, że to porażka)
    Dodatkowo powiedziała mi, że jak nie usunę komentarza, to wystawią mi „adekwatny”. Po kilku dniach dostałem od nich negatywa.
    Allegro oczywiście ma to gdzieś, bo dla nich liczą się prowizje.
    Uważam, że zapis „komentarz wystawiam jako drugi” to jawne pogwałcenie pkt 11.8 regulaminu allegro – który mówi
    11.8.
    >
    > Niedozwolone są działania, których efektem może być sztuczne zawyżanie wiarygodności
    > poprzez podwyższanie liczby punktów za pozytywne komentarze.”
    jednakże allegro twierdzi, że zapisy takie nie naruszają regulaminu.

    Sprzedawca jeśli otrzymuje pieniądze w ciągu 48h nie ma prawa wymagać dodatkowych działań by wystawić komentarz. Tym bardziej negatywny!

    Na ebayu -jak zapłacisz paypalem w ciągu 48h sprzedawca ma zablokowaną możliwość wystawienia Ci negatywnego komentarza, a ty otrzymujesz wiadomość – oceniaj zgodnie z rzeczywistością nie możesz dostać negatywa.
    Czy to nie jest znacznie bardziej uczciwe podejście?

  15. 15 savole

    Witam.Mam pytanie-posiadam 8 pozytywnych komentarzy,a obok loginu i czerwonej gwiazdki jest cyfra 5-dlaczego ?

  16. 16 Mirek Szmajda

    Do gwiazdek na Allegro liczą się tylko komentarze od osób, które jeszcze nie komentowały wcześniej. Czyli do punktacji zaliczany jest maksymalnie jeden komentarz od każdego użytkownika.

  17. 17 Jacek

    Witam wystawiłem kazdemu sprzedajacemu komentarz pozytywny nigdy nie zwlekalem z pieniedzmi ale od nich nie otrzymalem komentarza pisalem do tych osob pare razy i nic co mazna z tym zrobic ?? bardzo prosze o pomoc

  18. 18 Mirek Szmajda

    Niestety Jacku nie możesz z tym wiele zrobić, poza właśnie kontaktowaniem się z prośbą o komentarz. Nikt na Allegro nie może nikogo zmusić do wystawienia komentarza.

    Często jednak zdarza się tak, że komentarze przez sprzedających są wystawiane raz na jakiś czas. I to dopiero po wystawieniu komentarza przez kupującego. Dlatego radzę jeszcze raz napisać z prośbą o komentarz i po prostu poczekać.

  19. 19 Jacek

    Czekam juz 0.5 roku wiec bez przesady a pisałem juz ze 4 razy do kazdego a widze ze jest aktywny i sprzedaje przedmioty mysle zeby go nastraszyc :( ze znajomi cos od niego kupia i dadza mu negatywa jak maja mnie w d….. :( ja nigdy nie robiłem problemow a zalezy mi na komentarzach o 10 ludzi nie otrzymalem wiec troche jestem wkurzony :(

  20. 20 Mirek Szmajda

    Jacku, niby z jakiej racji możesz kogoś straszyć? Nie ma żadnego wymogu na Allegro, żeby wystawiać komentarz. To jest tylko dobra wola stron. Nie możesz do tego nikogo zmuszać.

    Na przyszłość, jeśli Ci na tym tak bardzo zależy, ewentualnie umawiaj się przed transakcją, czy na pewno będzie komentarz. Ale w sumie i tak nie możesz na nikim tego wymóc. Więc lepiej dać spokój i po prostu kupować dalej u innych. Szkoda czasu na wkurzanie się.

  21. 21 Jacek

    ja rozumie ze nie moge nikogo zmuszac ale to jest nie sprawiedliwe :/ ale jak chcesz kupic towar to sa tacy mili a potem co maja cie gdzies wiec musze im dac nauczke tak sie nie robi ja tego nie odpuszcze :(

  22. 22 Mirek Szmajda

    A niby dlaczego to jest niesprawiedliwe? Gdzie jest napisane, że jest obowiązek wystawienia komentarza? Rozumiem, że się zawiodłeś, bo liczyłeś na komentarz. Dlatego lepiej na to nie liczyć. To jest tylko dobra wola stron, że to zrobią. Allegro zachęca do tego dając w zamian ranking. Jednak nie możesz do nikogo mieć pretensji, że z tego nie korzysta. Co innego gdyby był taki zapis w regulaminie Allegro i wszyscy wtedy muszą się na to zgodzić. Ale tak nie jest. A to oznacza, że niewystawienie komentarza jest tak samo sprawiedliwe, jak jego wystawienie.

  23. 23 Jacek

    Mirku Ja wszystko rozumie naprawde ale jak dostana pare negatywow to sie naucza tylko ze w 3 sytuacjach ja sie spoznilem ze tydzien z komentarzem przeprosilem wystawilem bo wiedzialem ze w sumie tak powinno byc po czym od danej osoby nie dostałem komenta tak nie moze byc

  24. 24 pietro-p2

    Uwazam ze system wystawienia komemtarza dla kupujacego powinien byc tylko i wylancznie POZYTYWNY!!!! Dlaczego? Zaplacil!! co najwazniejsze i jezeli kupil to postaral sie aby szybko. Wiec sprzedajacy nie powinien miec mozliwosci wystawienia negatywa w drodze „rewanzu”. Jezeli kupujacy nie zaplacil, – sprzedajacy ma mozliwosc wystawiania towaru ponownie, a kupujacy otrzymuje od Allegro upomnienie.
    Dlatego niezadowoleni kupujacy nie wystawiaja negatywa bo sie boja odwetu.
    Mysle ze tu powinno byc cos zmienione

  25. 25 DAR-EX-Z

    jeśli chodzi o komentarze to są Ludzie i Ludziska.Zazwyczaj ten co tylko kupuje to ma komentarze w dupie.Sprzedałem masę rzeczy na allegro powinienem mieć o 40% komentarzy więcej.Piszę do kupującego czy otrzymał przesyłkę tak jestem zadowolony ale komentarza nie wystawia.Później sprawdzam wystawione komentarze przez kupującego a tu jeden do dziesięciu.A sprzedający wystawiają takiemu osobnikowi jeśli mają czyste sumienie od razu komentarz.Niektórzy chcą oszukać.A polega to na tym początkujący allegrowicz kupuje szybko wpłaca sprzedający widzi wpłatę szybko wystawia komentarz a nieświadomy nowy allegrowicz wystawia pozytywny komentarz no i wtedy towaru za który zapłacił już na 60% nie zobaczy.ZAPRASZAM NA SWOJE KONTO BADZIEWIE BO BADZIEWIE ALE MOŻE KOGO ZAINTERESUJE.UCZCIWY. DAR-EX-Z

  26. 26 Keraj

    Czytam czytam i bardzo się dziwie że nikt nie wspomniał o nielegalnych zagrywkach stosowanych pomiędzy konkurencyjnymi firmami.

    Wyobraźcie sobie że są firmy które prosperują dobrze jednak ich ilość komentarzy po 2 latach prowadzeniu firmy na portalu Allegro jest bliska poziomu 150 punktów gdyż rzeczy które oferują są drogie. Biorąc stosunek punktów pozytywnych do negatywnych logiczne jest stwierdzenie że 150 do 1 negatywnego komentarza nie świadczy dobrze o firmie, jest to założenie czysto przyjęte przez kupującego, on się nie będzie zagłębiał w fakt że firma ma stosunkowo drogie rzeczy i czasami 1 kupujący przynosi mu zysk równy zyskowi innej firmy która sprzedała 100 sztuk jakiś tam chińskich mp3. Co w takiej sytuacji ? Czy rzeczywiście metoda wystawienia pierwszego komentarza przez kupującego jest słuszna? Co jeśli konkurent kupi twój produkt najtańszy tylko po to by móc wystawić negatywny komentarz.

    Sądzę że komentarz pozytywny powinien być wystawiony automatycznie poprzez Allegro po upływie np 30-60 dni od momentu zakupu/sprzedaży przedmiotu. Ponieważ niewystawianie komentarzu po upływie 2 miesięcy jest już dość podejrzane, wtedy nasuwa się pytanie oczywiste.

    Sam prowadzę taką firmę, i zapraszam do przedstawienia swojej opinii w zakresie wyżej podanej sytuacji. Pozdrawiam serdecznie :)

  27. 27 J55

    WSZYSTKO, CO TU PISZECIE, JEST CENNYMI UWAGAMI. ALE NIKT Z WAS NIE PODJAL WAZNEGO TEMATU DOTYCZACEGO KOMENTARZY NEGATYWNYCH. BARDZO NISKIE W NICH SA WYZWISKA, POMOWIENIA, OBRAZY, PO PROSTU GNOJENIE LUDZI ZA TO TYLKO, ZE KUPUJACY STWIERDZIL W NIEPRAWIDLOWOSCI, JAK USZKODZENIA TOWARU, BRAK KONTAKTU, DLUGI CZAS PRZESYLKI. I JAK SIE TAK DOBRZE TYM NEGATYWOM PRZYJRZEC, TO 40% MOZNA BYLOBY SMIALO ODDAC DO SADU. UJMA WIELKA DLA ALLEGRO JEST TO, ZE DOPUSZCZA DO POMOWIEN W TYCH KOMENTARZACH, CHOC POWINNI WSZELKIE OBRAZAJACE SLOWA USUWAC Z NICH, GDYZ JEGO REGULAMIN WLASNIE ZABRANIA OBRAZANIA INNYCH. NO TAK, ALE KTO WIDZI TYLKO PIENIADZE, NIE WIDZI RESZTY. A KUPUJACY NIE MA W ALLU ZADNEJ OCHRONY. POZOSTAJE MU TYLKO DROGA SADOWA….

  28. 28 J55

    M-DO MIRKA SZMAJDA – Twierdzi Pan, że „dopóki kupujacy nie wystawi komentarza, nie wiesz, czy przesyłka dotarła do niego”. Nic bardziej mylnego. Nie ma reguły ani przepisu na to, kto komu pierwszy wystawia komentarz, wszystko zależy od kultury osobistej obydwóch. Ja, po otrzymaniu przesyłki i sprawdzeniu jej, najpierw powiadamiam sprzedajacego o jej odbiorze, potem wystawiam komentarz. Tak naprawde, rola sprzedającego kończy sie na wysylce towaru i po tej wysyłce powinien wystawic komentarz. Taka przynajmniej powinna być zasada sprzedającego. Jeśli zamiast telefonu sprzedający wyśle np. samą jego obudowę, to czy ten komentarz jest wystawiony przez sprzedającego czy nie, kupująci i tak to mu wytknie w odpowiedzi na jego komentarz i zacznie się „masakra” wzajemnych oskarżeń. Tu chodzi tylko i wyłącznie o kulturę osobistą. Nie wystawiamy negatywów w obawie o zwrotny odweciak. Jasne, po co my sobie mamy brudzić kartę użytkownika czyimiś negatywami. Wystarczy, ze inni to za nas robia i to fachowo.
    DO STASZKA – potwierdzam Pana slowa, że „nie komentarze decyduja o zainteresowaniu kupnem a przedmiot budzący atrakcję”, przydatność a także gdy jest poszukiwany przez kupujacego. Sprzedajacy z dużą ilością negatywów, dla jednych jest postrachem, a dla innych wspaniałym sprzedającym. Wiec tymi wszystkimi komentarzami można sobie tylek wytrzeć. Wszystko zależy od wspołpracy kontrahentów, uczciwości i kultury osobistej. Niestety, tych wartości jest coraz mniej na Allu. A, że sprzedający nie sa uczciwi w naliczaniu oplat rzeczywistych. łamiąc przy tym regulamin Alla, to niech nie mają pretensji, że maja takie a nie inne komentarze…

  29. 29 Mirek Szmajda

    J55, masz świętą rację. Po 13 latach też mnie to dotknęło, kiedy na neutralny komentarz dostałem negatywa. Początkowo poprosiłem o unieważnienie, ale teraz zastanawiam się czy tego nie zostawić. Przynajmniej jest to przestroga dla jego innych potencjalnych klientów. A może zrobimy publiczne głosowanie co zrobić w takiej sytuacji – czy unieważnić oba wzajemne komentarze, czy też zostawić jako przestroga dla innych?

  30. 30 Mirek Szmajda

    Też własnie coś takiego zdarzyło mi się w ostatnich dniach jako klientowi: na wystawiony przeze mnie neutralny komentarz, tylko dlatego, że komuś „popsułem wizerunek konta” otrzymałem negatywa. Na szczęście jest możliwość dopisania wyjaśnienia. Niestety punktacja negatywna zostaje. To fakt. Ale to już chyba cena jaką musimy zapłacić za uczciwość. Jak ktoś myśli i tak się domyśli, że negatyw nie był sprawiedliwy. Dlatego warto sprzedawać na innym koncie niż kupować.

  31. 31 magda

    witam jestem nowym alergowiczem
    niedawno wylicytowałam telefon ,dostawa była przez poczte płatnośc w peyu
    z racji tego ze mieszkam blisko sprzedawcy wysłałam meila ze chce odebrac telefon osobiscie
    pan za dwa dni zadzwonił i umówilismy sie wstepnie na odbiór
    jadąc zadzwoniłam z pytaniem
    w które miejsce mam pojechac ?
    usłyszałam ze nie maw tej chwili przy sobie telefonu odezwie sie za pół godz. ok.
    mija pół godz ,mija godzina ,półtorej i nic -więc dzwonie do niego i nie odbiera
    do dzisiaj sie nie odezwał-co robić ? wystawic komentarz negatywny

  32. 32 Marek

    Dość dużo sprzedaję koszulek z nadrukiem klienta, zdjęcia napis itd.. Drukuję na najnowszym profesjonalnym sprzętem DTG, jeśli chodzi o jakość i trwałość przy nadruku pojedynczych zdjęć niema żadnej lepszej techniki. Grafikę oczywiście przesyła klient, jeśli jest możliwość to ją poprawiam choć niczego takiego nie obiecuje w aukcji. W opisie aukcji opisałem wszystko bardzo dokładnie. Nie mam negatywów ale 1 na 50 klientów jest niezadowolony (obetnie za coś gwiazdki), okazuje się że jednak grafika mu sie nie podobała, 99% klientów nie wie że sprzedawca musi doliczyć 23% vat do kosztów przesyłki bo takie prawo wysyłając poczta polska, powiedzmy znaczek za 5,30 23%vat _koperta na koszulkę i klient po miesiącu pisze że koszt 7 zł to za dużo (4 gwiazdki mniej). Przecież wiedział ile musi zapłacić, 50% klientów czyta 20% opisu aukcji a około 5% ogląda chyba tylko obrazki. Rodzaj przesyłki wybranej przez klienta: list polecony priorytetowy ( poczta polska) dochodzi nieraz po 4 dniach, oczywiście winien sprzedający. Normalnie tego ile kupujący obetnie gwiazdek sprzedającemu nie widać, to też nieuczciwe wobec sprzedającego ponieważ z kąt mam wiedzieć kto był niezadowolony i dlaczego, czy słusznie czy może tylko ten co wystawiał komentarz nie umie tylko czytać. Przecież opinie sa dla mnie ważne ale oczywiście takim osobą które poprzez niedoczytanie opisu wystawiają niepochlebne komentarze z pewnoscia bym sie odwdzięczył. I teraz proszę o odpowiedz dlaczego mam nie wystawiać takim negatywów.

  33. 33 Mirek Szmajda

    Marku, komentarze nie służą do odwetu tylko do oceny klienta. Gwiazdki są właśnie po to, aby ocenić jakość bez wystawiania negatywa. Zamiast stosować odwet zastanów się jak możesz poprawić relacje ze swoimi klientami. Możesz na przykład uprzedzać w emailach klientów, że cena wysyłki zawiera VAT. Choć prawdę mówiąc akurat VAT możesz ominąć stosując umowę pełnomocnictwa. Zacznij myśleć o tym, co ma w głowie Twój klient zamiast wściekać się na niego.

    PS. Właśnie poszukuję wykonawcy koszulek z nadrukami i zaczynając czytać Twój komentarz pomyślałem, że fajnie, że napisałeś i zakupię u Ciebie. Ale teraz widzę, że na pewno nie zaryzykuję… ewentualnego odwetu. Marku, naprawdę nie tędy droga!

  34. 34 Marek

    Mirku, przepraszam Cie bardzo ale chyba też czytasz wybiórczo, tak jak pisałem większość nie czyta ani opisów ani maila zwrotnego który jest wysyłany po zakupie i to głównie z tymi osobami jest problem. Opisów nie będę dalej wydłużał bo to nie ma sensu skoro i tak mała część ludzi je czyta, Ci którzy czytają nie sprawiają problemów i są zadowoleni.
    Wracając do Vatu za przesyłkę też nie jesteś w temacie, przepisy nie są jasne i każdy US robi co chce, nie chcąc mieć problemów lepiej niestety doliczać ten Vat do przesyłki tak jak robi to 95% sprzedających legalnie na Allegro.
    Natomiast co do tego że komentarze są do oceny klienta, masz racje. Tylko co wtedy jeśli klient sobie coś ubzdurał i oczernia sprzedawcę.
    Nie mogę sobie pozwolić na wystawianie oceny jako pierwszy, jakość towaru w połowie zależy od klienta a mianowicie grafiki jaką przysłał, jeśli pomimo mojej informacji ze grafika jest bardzo słaba prosi żeby mu to nadrukować a potem ma pretensje że grafika na koszulce jest słaba.
    Gdybym sprzedawał tylko czyste koszulki prosto od producenta wtedy mógłbym wystawiać komentarze jako pierwszy.
    Dodatkowo jak mam poprawić jakość skoro nie wiem czy komentarz był słusznie wystawiony, czy akurat ta koszulka słabo wyszła a nie inna ???
    Rozumiem Mirku że Ty byś ze spokojem nadstawiał drugi policzek ?

  35. 35 Mirek Szmajda

    Marku, przecież gwiazdki nie są oczernianiem. One oceniają poziom usługi w oczach klienta. Dziś trzeba znacznie bardziej wychodzić na przeciw oczekiwaniom klienta, często nawet myśląc za niego.

    Nie możesz mieć pretensji do klienta, że nie czyta wszystkiego. Mało kto dziś to robi, bo jesteśmy przeładowani informacją. I będzie jeszcze gorzej. Jeszcze mniej będziemy czytać. Co wtedy?

    Ja na Twoim miejscu oddawałbym pieniądze jeśli grafika jest niewystarczającej jakości. Gwarancja satysfakcji jest najlepszą rzeczą jaką możemy zaoferować klientom. Chodzi bowiem o to, aby klient nic nie ryzykował. Aby to sprzedawca przejął odpowiedzialność i ryzyko na siebie. Tego typu sprzedawcy to najlepsi sprzedawcy na świecie.

    Nie chodzi tu o nadstawianie policzka, tylko o rzeczową ocenę, niezależną od oceny klienta. Postaw się w sytuacji klienta. Kupił usługę i zapłacił szybko za nią. Dlaczego ma dostać negatywną ocenę za to, że nisko ocenił Twoją usługę? Wszystko zrobiłeś dobrze, więc masz pozytyw. Nikogo nie oszukałeś. A mało gwiazdek bierze się z tego, że oczekiwania klienta są wyższe. Dziś nie wystarczy wykonać usługę, dziś trzeba doskonale wykonywać usługę.

    Jeżeli uważasz się za wybitnego sprzedawcę, albo takich chciałbyś zostać, to Twoim obowiązkiem jest tak zorganizować swoją sprzedaż internetową, aby klient nie przysyłał Ci słabej jakości grafiki. Musisz wziąć pełną odpowiedzialność za to. Jak to zrobisz, będzie nie tylko dla mnie mistrzem, wybijesz konkurencję w pień. Bo dzięki takiemu podejściu będziesz mógł sobie pozwolić na podwyższanie cen. Nie bój się rezygnować z klientów, którzy nie dostarczają Ci dobrzej jakości materiału wyjściowego. Jeśli chcesz produkować wyskiej jakości koszulki z nadrukiem i chcesz mieć najwyższe gwiazdki, to musisz pozbywać się klientów, których nie jesteś w stanie obsłużyć na odpowiednim poziomie. W ten sposób przyciągniesz uwagę tych, którzy będą wychwalać Cię w niebogłosy. To jest właśnie tajemnica tych, co mają same najlepsze oceny na Allegro.

  36. 36 Marek

    Widzisz Mirku i teraz wystawiam Ci NEGATYWA!
    Reszte potraktuj tak jak bys tego nie czytał

    Normalnie w tym miejscu na tym zostaje i nie wiesz o co chodzi i nie masz na to wpływu a wiec i odpowiadać nie masz komu bo przecież jako sprzedawca pierwszy byś wystawił pozytywny komentarz.
    Wytłumaczę jednak tym razem krótko.
    Napisałem Ci długą odpowiedź tłumacząc wiele rzeczy jednak dostałem z twojej strony informację że Delivery to the following recipient failed permanently:
    Więc czegoś nie przewidziałeś, kiepsko prowadzisz stronę i jeśli nie jesteś w stanie tego robić dobrze powinieneś z tym skończyć oczywiście w żaden sposób Cie nie oczerniam wyrażam tylko swoją opinię.

  37. 37 wrogala

    Dla mnie również jest sprawa prosta, kupuję coś na allegro, płacę od razu, sprzedający dostaje pieniądze więc zwykła uczciwość wymaga wystawić mi pozytywny komentarz, bo ja swoją część umowy dopełniłem. Natomiast większość sprzedawców czeka nie wiedzieć na co. Na mój komentarz, moja część jest dopełniona, natomiast ja, jeśli jest wszystko zgodne z opisem, nawet jeśli mnie nie zadowala, wystawiam pozytyw. Zawsze jest 10 dni na zwrot towaru, to i ta dużo żeby się z punktu widzenia kupującego wymigać, więc nie muszę wystawiać bezpodstawnych negatywów.

    Pozdrawiam wszystkich wrogala

  38. 38 Januszek-102

    Dodam tyle, że w Niemczech (w Stanach też) Ebay ma w netykiecie, że każdy wystawia komentarz po wypełnieniu obowiązków przez drugą stronę – żądanie wystawienia komentarza najpierw przez kupującego uznaje się za wykorzystywanie dominującej pozycji i naruszenie praw konsumenckich. U nas jak zwykle kupujący muszą być na kolanach – cierpimy przez niską świadomość i brak dobrych organizacji konsumenckich. Sam sprzedaję i kupuję na Allegro – ja wystawiam opinię gdy tylko kupujący zapłaci.

  39. 39 weronika

    uwaga ! gdy kupywałam taki kostium na hallowin gdy mi przysłały to całkowicie nie ten kolor była zamawiałam taki jaskrawy a przyszedł o żółtym i nie ten rozmiar całkowicie był zamały dla mojej curki i musiałam oddać koleżance której na jej curke był w sam raz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  40. 40 daniel

    Witam wszystkich wyżej komentujących.
    Jestem sprzedawcą zawodowo, ale prywatnie również kupującym.
    Kupuję równiez na ebayu, gdzie często to sprzedawcy wystawiają mi pierwsi komentarz. Na początku mnie to dziwiło, teraz już się do tego przyzwyczaiłem, że nawet nie zwracam na to uwagi – zapewne mają automaty z komentarzem od razu po zakupie klienta.

    Zarówno jako kupujący na allegro jak i na ebayu komentarz wystawiam dopiero po otrzymaniu towaru. Wystawiając komentarz nie ograniczam się do „transakcja zakończona pomyślnie”, tylko opisuję wszystkie plusy takie jak szybka wysyłka, dobra jakość towaru, miły kontakt, bo wiem, że dla sprzedawców jest to ważne. Ostatnimi czasy 90% pozytywów to właśnie to hasło, dlatego wiem, że bardziej szczegółowy komentarz może zachęcić innych kupujących i jest też korzystne dla owego sprzedawcy. Uważam to za normalne, że to ja jako kupujący pierwszy wystawiam komentarz, a na allegro prywatnie jestem już od 10 lat. Zawsze wystawiałem komentarz jako pierwszy i uważam, że właśnie kupujący powinien wystawić komentarz jako pierwszy.

    Natomiast jako sprzedający komentarz wystawiam jako drugi. Miałem już kilka sytuacji, że klient był zwyczajnym frustratem i mimo, że towar był świetny, paczka dotarła bardzo szybko, to i tak miał żal o jakąś tam pierdołę. Zresztą często przed swoim zakupem czytam komentarze sprzedających i widzę, że większość negatywów piszą ludzie, którzy są frustratami i zanim poinformują sprzedawcę o chęci reklamacji to walą negatywa jakby czerpali z tego satysfakcję. Dla mnie jako sprzedającego pozytywny komentarz od kupującego jest informacją, że klient jest zadowolony i wszystko jest ok.

    Problemem jest to, że klienci często nie wystawiają komentarza. Testowałem już wysyłanie im podziękowania za transakcję i prośbę o komentarz. Na 50 osób do których napisałem, tylko 3 wstawiły komentarz. Nikt nie odpowiedział na maile. Spróbowałem więc inaczej. Wystawiłem 10 osobom komentarz jako pierwszy – tak dla testu. Niestety zwrotnego nie otrzymałem nawet po moim wystawieniu pozytywa. Takie zachowanie klientów zniechęca, dlatego też pozostaję przy tym, że to kupujący powinien wyjść naprzód i jako pierwszy wystawić pozytyw.

    Z negatywami i neutralami to inna sprawa. Jestem za tym, żeby załatwiać reklamacje ugodowo, ale wiem też że są tacy ludzie, którzy tak czy inaczej nie będą zadowoleni.

  41. 41 Martyna

    Witam.
    Ja jestem głownie kupującym na allegro. Po dostaniu przedmiotu i użyciu go wystawiam pozytywny komentarz. Po czym muszę sie dosłownie prosić żeby odesłali komentarz do mnie.
    Zdarza się tak że po prostu sami mi odsyłają komentarz, ale to się zdarza 1 raz na 15 zakupów.
    I co w tedy mam zrobić. Po wysłaniu pozytywnym komentarzu sprzedający milczą i nigdy nie odpowiadają na Pozytywne?

  42. 42 JB9999

    Zakupiłem kiedyś na Allegro nie samowity bubel. Dałem więc negatywa ponieważ pisało że to producent.więc zakupiłem. Po wystawieniu SŁUSZNEGO NEGATYWU dostałem Zwrotnego negatywa . Czy to OK ?

  43. 43 Mirek Szmajda

    Oczywiście, że to nie jest OK. Jedynie co można z tym jednak zrobić, to tylko skomentować też komentarz i w ten sposób ostrzec innych, żeby nie kupowali tam, bo sprzedawca grozi w odwecie negatywnym komentarzem.

  44. 44 JB9999

    Ale komentarz do danego zakupu można wystawić tylko jeden raz.. Rozpoczołem więc spór na alegro ale alegro po pewnym czasie go zamkneło a nic mi nie pomogli.Spór okazał się zbędny

  45. 45 i-szablon

    w zasadzie nie da sie sprzedawac i nie miec nagatywow, lienci potrafia byc podli i cwani uwierzcie mi

Odpowiedz



Zapisz się,
jeśli chcesz śledzić na bieżąco 
rozwój biznesu opartego na Allegro.
Imię: *
Email: *

W każdej chwili możesz się wypisać!

Pytania i Odpowiedzi

  • Lexus: A ja polecam olx. Możesz tu sprzedawac bez płacenia ani złotówki jakichkolwiek kosztów. Kupujący płaci prowizje razem z przesyłką olx. Wystarczy mieć towary... Czytaj dalej
  • Michał: Hm, mam wrażenie że na Allegro ostatnio najwięcej towarów z Aliiekspres. Nie mam nic przeciwko, ale okropnie trzeba uważać na czas dostawy, bo łatwo... Czytaj dalej

Szukaj na Allegro

Co chcesz sprzedać lub kupić?
Ogromny wybór!