Częstym pytaniem zadawanym przez sprzedawców na Allegro, jest to

Jak uniknąć negatywnego komentarza?

Postanowiłem napisać mini raport nt. sposobów unikania negatywnych komentarzy. Dzisiaj podzielę się z Tobą fragmentem tego e-booka.

Z moich analiz wynika, że bardzo duży odsetek negatywnych komentarzy stanowią opinie na temat samego sprzedawanego produktu. Najczęściej jakość towaru nie idzie w parze ze zdjęciem, zamieszczonym na aukcji. Jak wiesz w przeważającej większości są to np. ubrania wykonane z bardzo kiepskich jakościowo materiałów, dlatego kupujący po rozpakowaniu paczki są wyjątkowo rozczarowani rewanżując się odpowiednim komentarzem.

Rada dla początkujących

Jeżeli dopiero zaczynasz sprzedaż na allegro, masz świeżutkie konto, nie polecałbym Ci sprzedaży niskich jakościowo produktów, gdyż istnieje duże prawdopodobieństwo, że klienci będą rozczarowani i zostaniesz zasypany tzw. „negatywami”. Musisz także wiedzieć, że początkujące konta są dokładnie prześwietlane przez kupujących. Jeżeli zobaczą oni dużo negatywów nie wzbudzi to ich zaufania. Polecam Ci zawsze zaczynanie od dobrej jakości asortymentu, klienci będą nagradzać cię soczystymi pozytywami, które będą sprzedawały lepiej niż tworzony w pocie czoła opis.

Mirosław Skwarek – Ekspert Perswazji

www.PerswazjaWSprzedazy.pl

dodajdo.com Poleć tę relację innym...

Komentarze (5) do “Dlaczego tylko nieliczni sprzedawcy potrafią uniknąć negatywa?”  

  1. 1 Maniek

    „Polecam Ci zawsze zaczynanie od dobrej jakości asortymentu” a później można już „bubel” sprzedawać?? tak mam to rozumieć?
    Np. części samochodowe… kupiłem do samochodu gril,, w aukcji było napisane że jest fabrycznie nowy i oryginalny na foto idealny… przychodzi paczka, gril faktycznie nowy, bez skazy stan idealny (jak na foto) tylko jakość wykonania licha, odbiega od oryginału i do dość mocno… i wtedy mina mi opada i radość z zakupu, widząc te podróbkę mam chęć napisać mu ze to nie oryginał i żeby sobie te nerki wsadził. W takim przypadku sprzedawca powinien napisać w aukcji iż jest to zamiennik wtedy jak bym paczkę odebrał to nie powinienem być rozczarowany jakością, gdyż wiem że biorę zamiennik. Ale każdy sprzedaję oryginał żeby klientów nałapać i tu już robią błąd

  2. 2 Ewa

    Uczciwość polecam, jeśli opis jest zgodny z przedmiotem, wtedy nie ma rozczarowania kupującego i co za tym idzie – negatywa.

  3. 3 MK

    Nie ma takiej możliwości żeby uniknąć negatywa. Zawsze trafi się klient, którego po zakończonej transakcji, nie chcielibyśmy już więcej obsługiwać. Informacja podana w najlepszym opakowaniu, full kontakt, załatwianie reklamacji w trybie expressowym, nie uchroni sprzedawcę od negatywa. W szczególności mam tutaj na uwadze osoby sprzedające w dużych ilościach a nie w małych.
    Nie podoba mi się, jak sprzedawca otrzyma negatywa to przeważnie odpowiada negatywem. Takie zachowanie świadczy o kulturze takiego sprzedawcy. Pracuję na co dzień w handlu i wiem, że jak coś zawalę w relacji z klientem to opuszczam ogon i staram się go w jak najlepszy sposób udobruchać, naprawiając błąd w jak najszybszym czasie. Nawet jak na odchodne w sposób kulturalny(tzn. bez słów wulgarnych) oceni moją pracę czy pozostałego personelu to nie odgrywam się mu podobną opinią bo jak wcześniej wspomniałem, to ja zawaliłem a nie KLIENT!
    Inna jest sprawa z klientami którzy wiecznie szukają problemów.
    Kupujący na allegro.pl powinni przede wszystkim czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Jak nie wie, niech pyta. Jak już jest świadomy zakupu, niech kupuje i czeka na towar.
    Jeżeli towar odbiera i widzi, że jest w porządku, niech wystawi ocenę i komentarz. Jak jest coś nie tak niech reklamuje towar i spokojnie czeka. Denerwowanie się i tak nie pomoże.
    Sprzedawcy przede wszystkim nie mogą grać w gumy z klientem. Jeżeli jest podany adres mailowy oraz nr telefonu kontaktowego to powinni z tych dóbr korzystać i komunikować się z kupującym. No i towar który sprzedają winien być jak na zdjęciu a nie odbiegać i to daleko od oryginału.

Odpowiedz



Zapisz się,
jeśli chcesz śledzić na bieżąco 
rozwój biznesu opartego na Allegro.
Imię: *
Email: *

W każdej chwili możesz się wypisać!

Pytania i Odpowiedzi

  • Mirek Szmajda: W zasadzie jeśli sprzedajemy z konta firmowego, to oznacza, że robimy to w ramach działalności gospodarczej. Do wystawiania faktur nie trzeba mieć... Czytaj dalej
  • JANEKW21: Proszę o informację czy przy sprzedaży z konta firmowego konieczne jest wystawianie faktur. Jeżeli tak, to skąd wziąć program do wystawiania faktur. Czy... Czytaj dalej

Szukaj na Allegro

Co chcesz sprzedać lub kupić?
Ogromny wybór!