Produktem od którego rozpoczynam sprzedaż na Allegro będą buty. Towar ten należy do kategorii „Odzież, Obuwie, Dodatki”. W tej kategorii jest najwięcej na Allegro aukcji z licytacją. W kategorii „Odzież damska” większość aukcji (ponad 60%) to właśnie takie aukcje!
Zastanawiając się nad opłacalnością sprzedaży na akcjach z licytacją postanowiłem porozmawiać z Anną Dmochowską, jednym z czterech największych na Allegro sprzedawców na aukcjach z licytacją. Z naszej długiej rozmowy, którą możesz znaleźć tutaj, wynika, że sprzedaż poprzez licytacje może być bardzo dochodowym przedsięwzięciem. Choć może się to jednak wiązać ze sporym ryzykiem.
Po rozmowie doszedłem do wniosku, że jeżeli bym sprzedawał bardzo różne, unikalne modele butów, to wówczas warto wziąć pod uwagę sprzedaż na aukcjach z licytacją. Nie musiałbym mieć nawet dużo aukcji naraz. Najważniejsze tylko, aby to co sprzedaję miało właściwość unikalności, co do każdej sztuki tego co sprzedaję.
Doszedłem do wniosku, że ja mogę sprzedać dowolną liczbę butów z każdego modelu. Dlatego w moim przypadku sprzedaż na aukcjach z licytacją raczej nie ma sensu. Nie mam tego elementu unikalności.
Niekiedy sytuację unikalności można wytworzyć sztucznie. Trzeba być jednak bardzo ostrożnym. Na wieloprzedmiotowych aukcjach z licytacją z powodzeniem sprzedają się tzw. ciekawostki, czyli produkty które budzą zaciekawienie i które nie są gdzie indziej spotykane.
Jest to dobra forma sprzedaży kiedy możemy taki produkt kupić bardzo tanio i jego cena sprzedaży jest trudna do porównania na rynku. Duże zainteresowanie i niska cena wyjściowa mogą przynieść efekty w postaci dużej liczby potencjalnie zainteresowanych zakupem. Rywalizacja o dobrą cenę sprawi, że klienci zaczną szybko brać udział w aukcji. To powoduje, że cena rośnie. Jednocześnie wzrasta uczucie wartości produktu. Kolejni, którzy muszą kupić już za wyższą cenę, zaczynają to doceniać tę wartość.
Na aukcji wieloprzedmiotowej z licytacją można również niekiedy spotkać usługi. To jest jednak dużo bardziej ryzykowne. Klient zdaje sobie sprawę, że w zasadzie nie ma limitu co liczby wykonanych usług. Jeżeli cena za jaką musi licytować nie będzie dla niego bardzo atrakcyjna, to poczeka do następnej aukcji. Chyba, że bardzo mu się spieszy. Po za tym usługi nie są zazwyczaj unikalne i łatwo je powielić. Dlatego w tym przypadku ceny na takich aukcjach nie dają takich zysków jak w przypadku sprzedaży unikalnych produktów, o których pisałem powyżej.
Na przykład spotkałem na wieloprzedmiotowej aukcji z licytacją usługę druku obrazu ze zdjęcia. Wszyscy sprzedają tę usługę w stałej cenie. Ten jeden sprzedawca w aukcji z licytacją uzyskiwał zawsze niższe ceny niż konkurencja sprzedająca w stałej cenie. Oferował na tej jednej aukcji jednak tylko jeden konkretny rozmiar obrazu. Tę aukcję bardzo mocno promował. Dzięki temu zyskiwał jednak klientów na obrazy w stałych cenach, w innych formatach. Tym samym opłacało mu się wystawiać aukcję z licytacją, nawet jeżeli sprzedawał na niej w niskiej cenie.
W sumie to na razie ja sprzedaję usługę. Nie sprzedaję gotowego produktu. Byc może w przyszłości będę miał gotowe, pojedyncze modele butów. Wówczas też, jeżeli będzie ich mało, to mogę rozważyć sprzedaż na aukcjach z licytacją. W przyszłości będę miał lepsze rozeznanie w rynku butów do tańca. Łatwiej będzie mi więc ocenić zapotrzebowanie na dany model i… rozmiar. Właśnie, rozmiar butów może ograniczać liczbę chętnych. Choć z drugiej strony, patrząc na powodzenie biznesów sprzedaży odzieży (w określonych w końcu rozmiarach) na aukcjach z licytacją, kto wie, może również buty w określonych rozmiarach mogą mieć też duże wzięcie.
Jeżeli chcesz zwiększyć marżę i liczbę kupujących wykorzystując do tego licytacje, to koniecznie najpierw posłuchaj tego, co na ten temat mówi ekspert od sprzedaży na akcjach z licytacją.
Zapisz
się, jeśli chcesz śledzić na bieżąco rozwój biznesu opartego na Allegro. |
Brak odpowiedzi do “Zarobić na aukcjach z licytacją”
Proszę czekać.
Odpowiedz